• Sportowe Talenty

          • W związku z ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw rozpoczynamy proces rejestracji w ewidencji ,,Sportowe Talenty”.

            Program realizowany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Ministerstwem
            Edukacji i Nauki. Każda placówka szkolna jest zobowiązana do założenia i prowadzenia konta
            w programie Sportowe Talenty.

            Co roku w okresie od marca do końca kwietnia nauczyciele na lekcjach wychowania fizycznego mają
            obowiązek przeprowadzenia testów sprawnościowych oraz zebrania od rodziców informacji o wadze
            i wzroście uczniów. Dotyczy uczniów klas IV – VIII ora szkół ponadpodstawowych.

            Więcej na temat samego programu, wszystkie aktualne informację, dokumenty, dane kontaktowe
            oraz pomocne instrukcje związane z uczestnictwem w programie Sportowe Talenty mogą odszukać
            Państwo na stronie www.sportowetalenty.gov.pl

            Instrukcja dla rodziców i opiekunów– pomiary somatyczne
            https://sportowetalenty.gov.pl/?info=documents&addinfo=measurements

            Na stronie internetowej znajduje się oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna dotyczące pomiaru
            somatycznego (wzrost, waga).

          • WYWIADÓWKI

          • Zapraszamy na wywiadówki, które odbędą się zgodnie z poniższym harmonogramem.

            UWAGA!!!

            Z dniem 5 lutego zostaje udostępniony zmodyfikowany plan lekcji na II semestr.

            Zmiana dotyczy przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie, który w II semestrze jest dla następujących klas 4b, 5abc, 6b.

             

          • Podsumowanie działań grudniowych Samorządu Uczniowskiego

          • W imieniu całego samorządu szkolnego pragniemy  podziękować Wszystkim Uczniom i Rodzicom   za zaangażowanie w akcje, które organizowaliśmy w miesiącu grudniu 2024 roku. Celem większości działań był udział naszej szkoły w Jarmarku Bożonarodzeniowym. Daliśmy radę, bo 16 i 17 grudnia wraz z Radą Rodziców uczestniczyliśmy w Jarmarku Bożonarodzeniowym na dziedzińcu Zamku Suskiego. Zapytacie: skąd wzięliśmy produkty do sprzedaży? To tylko dzięki Wam to zrobiliśmy. A Wy przygotowaliście to wszystko. Dziękujemy bardzo za zaangażowanie w następujące akcje;

            • pieczenie pierników w Zespole Szkół Wincentego Witosa( sponsorem produktów na pierniczki był jeden z rodziców),
            • organizacja  Konkursu na Stroik Bożonarodzeniowy- głosowały wszystkie klasy- nagrody przyznano  w trzech kategoriach; 0-III, IV-VI, VII-VIII( fundatorem nagród był SU i biblioteka szkolna,
            • wykonanie świeczek w ramach Szkolnego  Koła Chemicznego „Daj świeczkom drugie życie”- SU     pod opieką Anny Ostruszki-Waryło,
            • wykonanie mini stroików przez uczniów klasy VIIIa pod opieką wychowawcy Magdaleny Świerkosz,
            • organizacja „Kącika św. Mikołaja”- rozdawanie prezentów dla młodszych uczniów,
            • organizacja konkursu  na” Najpiękniejszy Świąteczny Wystrój Sali”.

            To tylko nasze grudniowe akcje, których nie byłoby, gdyby nie zaangażowanie całej społeczności szkolnej. Wszystkim bardzo dziękujemy i mamy nadzieję, że bawiliście się tak dobrze jak my.

            Wyniki konkursów  zostały ogłoszone przez panią Dyrektor 4. stycznia w trakcie jasełek bożonarodzeniowych, a przedstawiają się następująco:

            • Szkolny  Konkurs na Stroik Bożonarodzeniowy”  i  „Najpiękniejszy Świąteczny Wystrój Sali” obejmowały trzy kategorie  wiekowe: uczniowie 0-III ,IV-VI i VII-VIII.
            • „Szkolny Konkurs na Stroik Bożonarodzeniowy” 

            W kategorii 0-III :

            • I miejsce -  Xawier Wilczewski 2a 
            • II miejsce – Maja Prorok 1b 
            • III miejsce – Grzegorz Bańdura 3a


            Wyróżnienia : 

            • Nikodem Kubasiak 3a
            • Nagroda Specjalna: Antonina Rusin 1b( wykonała cztery stroiki)

            W kategorii IV-VI:

            • I miejsce – Zuzanna Burliga  5b
            • II miejsce – Dominik Świerkosz 5c 
            • III miejsce – Kinga Majkrzak 4a ,

            Wyróżnienia: 

            • Aleksandra Stradomska 4b 
            • Julia Kida 6b 

             W kategorii VII-VIII:

            • I miejsce- Jan Stradomski 7a
            • II miejsce- Eryk Jurek 7a
            • III miejsce- Aleksandra Piekara-Dymańska 7a 

             Wyróżnienia:

            • Amelia Baca 8b
            • Bartłomiej Bik 7a
            • Mateusz Ferdek 7a  

            Wszystkim Uczniom i Rodzicom dziękujemy za poświęcony czas  przy wykonaniu pięknych stroików.  

            „Szkolny Konkurs na Najpiękniejszy Wystrój Sali”

            W kategorii 0-III:

            Wygrała klasa 2b z wystrojem sali 211

            Kategoria IV-VIII:

            Wygrała  klasa 5c z wystrojem sali 113

            Gratulujemy! Oczywiście najlepsze- wygrane klasy otrzymały bon na Niepytanie w wybranym przez siebie dniu!!!

            A teraz informacje o przebiegu konkursów. Wszystkie wyniki zostały wyłonione przez niezależne komisje uczniów naszej szkoły. W konkursie na najpiękniejszy stroik głosowali wszyscy uczniowie, oddając głos osobiście, a najpiękniejszą salę wybrali przedstawiciele klas IV-VIII pod opieką przewodniczącej, zastępcy i skarbnika.

            Jeszcze raz dziękujemy Wszystkim za pomoc, dobre słowo, wyrozumiałość, bo przecież niejednokrotnie zakłócaliśmy tok lekcji. W wyniku działań SU zebraliśmy kwotę 1010,00 zł, której już część przekazaliśmy na nagrody dla wygranych w konkursach. To dzięki Wam uczestnicy konkursów mogli zajadać się słodkościami i cieszyć nagrodami ufundowanym także dzięki bibliotece szkolnej i samorządowi uczniowskiemu.

            Drodzy Koledzy i Koleżanki!
            Jak zawsze okazaliście się zgranym i świetnym zespołem. Dziękujemy i pamiętajcie, że razem możemy więcej!!!

             

          • 2 stycznia 2024 r.

          • Dyrekcja szkoły przypomina uczniom i rodzicom, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, wtorek 2 stycznia 2024 r. jest dniem wolnym od zajęć :).

          • WIELODNIOWY WYJAZD EDUKACYJNY

          • Drodzy Rodzice !

            Po trzech latach przerwy  wracamy do tradycji naszej szkoły, czyli organizowania dla uczniów zagranicznych wielodniowych wyjazdów edukacyjnych.

            Wycieczki te mają na celu w szczególności: poznanie innych krajów Europy, ich środowiska przyrodniczego, tradycji, kultury i historii, poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego. Ważnym aspektem wyjazdów edukacyjnych jest również praktyczne wykorzystanie znajomości języka angielskiego czy niemieckiego oraz kształtowanie samodzielności uczniów.

            Każdego roku wybieraliśmy inny kraj. I tak w 2011 roku była to Czarnogóra (miejscowość Bar), w 2012 - Włochy (Cesenatico), w 2013 - Grecja (Olimpic Beach), w 2014 Bułgaria (Sozopol),  w 2015 roku uczniowie odwiedzili Hiszpanię (Costa Brava), Chorwację(2016).

            W tym roku proponujemy wyjazd  do Chorwacji lub Grecji. Poniżej znajdziecie Państwo oferty, z którymi  prosimy się zapoznać. Biurem, który został obdarzony Państwa zaufaniem jest biuro lokalne. Jego właścicielem jest pan Janusz Fujak, a jego  zostały wybrane przez przedstawiciela Rady Rodziców. Na wszystkie nurtujące Państwa pytania znajdziecie odpowiedź w dniu 12.12 2023r. o godz. 16.30  w SP1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej na spotkaniu organizacyjnym  na którym będzie właściciel biura. Serdecznie zapraszamy  na spotkanie!

            Agnieszka Mikołajek-Kraus

          • Stworzenie Ekopracowni Przyrodniczej

          • "Stworzenie ekopracowni przyrodniczej w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II
            w Suchej Beskidzkiej Ekologicznej” sfinansowanej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie i Miasto Sucha Beskidzka"

            W naszej szkole w okresie od 01.07.2023 r. do 30.11.2023 r., realizowano projekt "Stworzenie ekopracowni przyrodniczej w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej". Pracownia została tak wyposażona, aby mogła stanowić nowoczesne i kreatywne miejsce edukacji ekologicznej. Celem projektu było polepszenie warunków nauczania z zakresu edukacji przyrodniczej, w tym ekologicznej, a poprzez to wzrost motywacji uczniów do nauki i poznawania świata przyrody, w tym poprzez obserwacje, doświadczenia, eksperymentowanie, czy udział w warsztatach i innych działaniach ekologicznych. W ramach projektu wyremontowano i wyposażono salę lekcyjną, przeznaczoną szczególnie do prowadzenia zajęć z biologii, chemii i przyrody.
             

            W czasie ostatnich wakacji wyremontowano pomieszczenie, w tym usunięto stare meble, odmalowano ściany. Jedna ze ścian została pokryta tapetą przedstawiającą las brzozowy. Wymieniono wszystkie rolety okienne na zielone. Ekopracownia została wyposażona w wygodne, jednoosobowe stoliki uczniowskie oraz ergonomiczne krzesła, koloru żółtego i zielonego. Na głównej ścianie ekopracowni zamontowano duży monitor interaktywny z dostępem do internetu. Dodatkowo sprzęt ten jest wspierany zasobami  przesyłanymi z przenośnego komputera. W trakcie procesu dydaktycznego wykorzystywane są zasoby edukacyjne z interaktywnych plansz z zakresu biologii i chemii oraz multimedialnych programów edukacyjnych, tzw. Multimedialna Pracownia Przyrodnicza, przeznaczonych do nauczania tych przedmiotów. Ekopracownia została wyposażona w nowoczesne dygestorium oraz stół laboratoryjny do prowadzenia doświadczeń oraz zestawy odczynników chemicznych. Zorganizowano również stanowisko do prowadzenia obserwacji mikroskopowych. Wszystko razem stanowi teraz przyjazne dla uczniów miejsce do nauki.
             

            Realizacji tego zadania przyświecał nadrzędny cel - zwiększanie świadomości w zakresie przeciwdziałania emisjom, odnawialnych źródeł energii i niskoemisyjnego transportu, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Aby osiągnąć ten cel,
            w okresie realizacji projektu zostały podjęte następujące działania:

            1. Wszyscy uczniowie naszej szkoły obejrzeli przedstawienie teatralne pt. „Ekodetektywi”
            w Centrum Kultury i Filmu w Suchej Beskidzkiej.

            2. Organizacja terenowych spotkań edukacyjnych dla uczniów z pracownikami sortowni odpadów i oczyszczalni ścieków połączone ze zwiedzaniem tych miejsc, zlokalizowanych na terenie Suchej Beskidzkiej, np. w październiku siódmoklasiści uczestniczyli w lekcji chemii na obiekcie oczyszczalni ścieków. Czwarte klasy uczestniczyły w zajęciach organizowanych przez Nadleśnictwo Sucha na ścieżce dydaktycznej na Jasień, a szóste na podobnej ścieżce
            w podczas wyjazdu integracyjnego w Sidzinie.

            3. Organizacja warsztatów przyrodniczych dla młodszych dzieci przez uczniów najstarszych klas w nowej ekopracowni. Zajęcia miały formę pokazów doświadczeń przyrodniczych oraz prezentację dostępnych dla uczniów pomocy dydaktycznych, w tym mikroskopów
            z elektronicznym wyświetlaczem, okularów VR i innego sprzętu dydaktycznego. Uczniowie mogli też rozwiązywać ciekawe zadania biologiczne i chemiczne, wykorzystując tablety, przenośny komputer i monitor multimedialny, tablice interaktywne oraz multimedialna tablicę przyrodniczą.

            4. Przygotowanie wystawy ekologicznej prac plastycznych wykonanych przez uczniów. Tematy prac plastycznych: Ekologia,  Kompozycje z zasuszonych roślin, Nie dla czadu, Drugie życie odpadów. Młody ekolog 0 kto to taki? Ponadto przygotowano gazetkę z katalogiem różnych działań ekologicznych, podejmowanych przez naszą szkołę.

            5. Przybliżenie uczniom problemów związanych z zanieczyszczeniem powietrza, szczególnie w oparciu o materiały edukacyjne proponowane przez Edukacyjna Sieć Antysmogową. Ponadto na jednym z korytarzy szkolnych zamontowano monitor wyświetlający informacje dotyczące zanieczyszczeń powietrza. Oprócz tego uczniowie oraz inni członkowie społeczności szkolnej mogą na bieżąco obserwować wyniki pomiarów zanieczyszczeń powietrza (PM2,5 ) na zewnętrznym wyświetlaczu, zamontowanym od wielu na budynku szkoły oraz na stronie internetowej https://esa.nask.pl/szkola/id/275

            6. Zwracanie uwagi na aspekty ekologiczne podczas zajęć terenowych i wycieczek, jak również w czasie prowadzenia lekcji w szkole, np.:
            - wycieczka do Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa Apilandia w Kleczy Dolnej, podczas której, uczniowie poznali życie pszczół poprzez oglądanie uli od wewnątrz, zwiedzali również ekspozycje, brali udział w warsztatach samodzielnego tworzenia świec z wosku pszczelego oraz degustowali miód i pyłek pszczeli,
            - we wrześniu br. klasy piąte wzięły udział w wycieczce do Ojcowa, podczas której dowiedziały się wiele o ochronie przyrody w formie parku narodowego, odwiedzili Jaskinię Nietoperzową, muzeum w Ojcowskim Parku Narodowym oraz zamek i zobaczyli Maczugę Herkulesa,
            - w październiku br. klasy szóste uczestnicząc w wyjeździe integracyjnym do Sidziny uczestniczyli w zajęciach terenowych w lesie (poszukiwanie ustalonych wcześniej okazów przyrodniczych), wzięli udział w quescie, podczas którego m.in. poznali roślinność starych przydomowych ogródków i dowiedzieli się o uprawie lnu i procesie wyrobu tkanin lnianych.

            W okresie trwania projektu, jak również w przyszłości realizowane będą różne działania promujące dbałość o środowisko naturalne.

            Przykłady działań promujących ekologię:
            - z okazji Dnia Drzewa uczniowie posadzili sosenki, które otrzymali od Nadleśnictwa w Suchej Beskidzkiej; każda grupa nazwała swoje drzewko, a w 2028 roku, gdy uczniowie będą opuszczać mury szkoły sprawdzą, kto bardziej urósł - drzewka czy oni; od kilku lat mamy zwyczaj sadzenia drzewka upamiętniającego rocznik opuszczający szkołę,
            - na zajęciach kółka chemicznego uczniowie przeprowadzali różnorodne doświadczenia,
            oraz przy pomocy m.in. odczynników chemicznych tworzyli świecące, chemiczne lampy
            z lawą; wykorzystywali chromatografię do rozdzielania różnych barwników, w tym rozdzielali barwniki zawarte liściach pietruszki i w czarnym tuszu; innym razem tworzyli kolorowe kolumny chemiczne oraz produkowali ekologiczne, pachnące mydełka,
            - podczas zajęć kółka biologicznego uczniowie prowadzili obserwacje mikroskopowe z wykorzystaniem preparatów trwałych oraz mokrych, samodzielnie przygotowanych, przygotowując się do Małopolskiego Konkursu Przedmiotowego z Biologii często wykorzystywali monitor interaktywny oraz zasoby materiałów edukacyjnych w tym plansze interaktywne, przyrodnicza pracownię multimedialna i filmy, które skutecznie pomogły
            w powtarzani i utrwalaniu materiału,
            - zajęcia z wykorzystaniem komputera przenośnego oraz zainstalowanym na nim oprogramowaniem do obsługi okularów VR pozwoliły przenieść się wirtualnie do odległych zakątków Ziemi, aby obserwować różnorodne środowiska przyrodnicze i zamieszkujące je organizmy,
            - uczniowie klas I-III uczestniczyli w seansie edukacyjnym w mobilnym planetarium, dzięki temu poszerzyli wiedzę o Układzie Słonecznym, w tym naszej planecie Ziemi,
            - chętni uczniowie przygotowali prace plastyczne, które przypominają o tym, jak groźny może być tlenek węgla,
            - uczniowie klas siódmych uczestniczyli w projekcie „Znamię? Znam je!, przy tej okazji dowiedzieli się jakie konsekwencje zdrowotne może mieć dziura ozonowa i zbyt intensywne promieniowanie UV,
            - nasza biblioteka szkolna przy współpracy ze Miejską Świetlicą Profilaktyczną w Suchej Beskidzkiej zorganizowała spotkanie trzecioklasistów z seniorami, podczas którego seniorzy i dzieci mogli porozmawiać o podstawowych zasadach zdrowego żywienia, wspólnie pośpiewać i poczytać wiersze o warzywach i owocach oraz stworzyć warzywno-owocowe przywieszki, a na końcu degustować pyszną i zdrową sałatkę owocową.

            Nauka w nowoczesnej ekopracowni sprzyjała rozwojowi uczniów i przyczynia się do wzrostu zainteresowania ekologią oraz inspiruje dzieci do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego. Dzięki wyposażeniu nowej pracowni realizacja celów programu z przyrody, biologii i chemii jest w pełni możliwa. Edukacja ekologiczna ma teraz formę ciekawszą i przyjemniejszą dla uczniów, co wpływa lepszą motywację uczniów do nauki, zaś nauczycieli inspiruje do innowacyjnych pomysłów. Nowoczesna ekopracownia jest spełnieniem marzeń uczniów i nauczycieli. Uczniowie mogą teraz rozwijać swoje pasje badawcze. Zajęcia w nowoczesnej ekopracowni pozwalają na zastosowanie metod aktywizujących i technik kreatywnego myślenia, które doskonalą umiejętność uczenia się przez doświadczenie.  Dzięki nowoczesnym narzędziom TIK uczniowie mają możliwość analizować wyników pomiarów tworząc wykresy, tabele porównawcze, prezentacje multimedialne, czy filmy obrazujące przebieg eksperymentów.
            Uprzejmie dziękujemy WFOŚiGW w Krakowie oraz władzom Miasta Sucha Beskidzka umożliwienie nam udziału w projekcie.

             

            Krystyna Wajdzik – szkolny koordynator projektu

          • Pasowanie pierwszoklasistów

          • W dniu 24 października 2023r. społeczności naszej szkoły powiększyła się o pierwszoklasistów, którzy zostali pasowani na uczniów.

            Dzień ten był wyjątkowy nie tylko dla nich, ale także dla ich rodziców, nauczycieli oraz dla dyrekcji szkoły. Dzieci długo przygotowywały się do tego ważnego wydarzenia i zdały swój pierwszy egzamin śpiewająco.

            Na pamiątkę tego wyjątkowego dnia wychowawczynie - panie Magdalena Boczek i Jolanta Kołodziejczyk wręczyły swoim wychowankom dyplomy, a rodzice upominki, które przydadzą się na lekcje wychowania fizycznego. Gratulujemy i witamy w szkole!

          • Wybory Szkolnej Rady Uczniowskiej

          • Wybory są powszechne, równe i tajne, czyli każdy kto spełniał wymogi formalne i dotrzymał wyznaczonych terminów, miał prawo zgłosić się na kandydata do Szkolnej Rady Uczniowskiej!!! 

            W dniu jutrzejszym, czyli 24 października br. o godzinie 8.00 rozpocznie się w naszej szkole głosowanie do Szkolnej Rady Uczniowskiej drogą elektroniczną. Możliwość oddania głosu zakończy się 26 października o godzinie 8.00 zgodnie z regulaminem wyborów. Kandydaci zostali Wam zaprezentowani na plakatach obok sali 021. Jeśli jeszcze ktoś z Was chciałby zapoznać się z programem wyborczym kandydata, zapraszamy do lektury. Pamiętajcie jednak, że obowiązuje cisza wyborcza! Nad przebiegiem wyborów czuwają przedstawiciele z klas ósmych i opiekun samorządu Agnieszka Mikołajek-Kraus. Jeżeli zauważycie jakiekolwiek nieprawidłowości, prosimy o zgłoszenie faktu opiekunowi lub przedstawicielom ósmych klas.

            Przypominamy jak oddać głos:

            - kartę do głosowania otrzymasz za pomocą Platformy Librus,

            - obok imienia i nazwiska umieszczono możliwość wyboru kandydata,

            - głos możesz  oddać tylko po zalogowaniu na szkolne konto e-mail, a link zostanie umieszczony na stronie Szkoły Podstawowej nr 1 w Suchej Beskidzkiej i wysłany przez Platformę Librus,

            - możesz oddać głos tylko za pomocą komputera (link nie działa przy użyciu telefonu),

            - po wyborze kandydata wciśnij przycisk Prześlij,

            - kandydaci na karcie do głosowania zostali zapisani alfabetycznie,

            - ankieta jest anonimowa (niezbierane są adresy e-mail po oddaniu głosu),

            - każdy uczeń z klasy od IV-VIII może oddać głos (nauczyciele nie głosują).

             Pamiętajcie! Walczymy o pobicie frekwencji  z 15 października -ponad 70%!

            „NIC O NAS BEZ NAS!!!”

          • Nic o nas bez nas! Wybory do Samorządu Uczniowskiego

          • Młodzi głosują! Zaczynamy!

            Chcesz mieć wpływ na Swoją szkołę?

            Zależy Ci na Swoim losie?

            Chiałbyś „coś” zmienić w Swoim życiu?

            Jest ku temu możliwość!

            Weź udział w wyborach do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 1 w Suchej Beskidzkiej i wybierz Swojego  kandydata!!!

             

          • KOMUNIKAT W SPRAWIE DNI DODATKOWO WOLNYCH

          • Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej informuje, że w roku szkolnym 2023/2024 ustalono, w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców oraz Samorządem Uczniowskim, następujące dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów:​​​​​​​

            1.  30 - 31 października 2023 ( poniedziałek-wtorek );

            2.  02 stycznia 2024 ( wtorek );

            3. 02 maja 2024 ( czwartek );

            4. 14 – 15 – 16 maja 2024 ( wt-śr-czw ) – egzamin ósmoklasisty;

            5. 31 maja 2024 ( piątek ).

          • Eko Pracownia przyrodnicza

          • Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie sfinansuje w 90%
            EKOPRACOWNĘ PRZYRODNICZĄ. W czasie wakacji sala nr 102 została wyremontowana
            i przygotowana na przyjęcie nowego wyposażenia. Już został zamontowany monitor dotykowy, który
            działa także jako tablica interaktywne. Mamy też nowe, ergonomiczne żółte i zielone krzesła.

            Do końca października zostaną dostarczone nowe ławki, szafy, stół laboratoryjny oraz dygestorium
            do przeprowadzania doświadczeń chemicznych. Nie możemy się doczekać elektronicznych
            mikroskopów.

            Całkowity koszt projektu to blisko 55 tys. zł.